
Vilje har nå vært tørrlagt i 2 uker og havna i går atter en gang til sjøs. Det har vært 2 intense uker med blod, svette og tårer (som det alltid er med Vilje) der listen over gjøremål var lang:
- Montere ny luke fail
- Styrke opp roret check!
- Pusse/smøre propell + ny sinkanode check!
- Montere ankervinsj fail
- Pusse bort gammelt bunnstoff check!
- Legge nytt bunnstoff check!
- Montere badepaltform fail
- Kontrollere kjøl og mast check!
- Vaske/skrubbe dekk check!
- Vaske seil check!
- Montere baugspyd fail
- +++

Det var ikke alt som gikk som planlagt, og alt, og da mener jeg absolutt ALT med båt tar jævlig lang tid. Heldigvis fikk vi god hjelp fra gode venner som ville sikre seg en plass i båten ila sommeren, for man må gi og ta, ingen gratis passasjerer.

Siste dagen før sjøsetting av Vilje oppdaget vi at pakningen i propellen var ødelagt, og denne delen var så klart også ute av produksjon, så etter en lang natt med stoffing av vilje fortsatte bare dagen over i neste dag med å få denne delen produsert til oss. Heldigvis fant jeg noen helter under navnet Skjerdens Mek Verksted som på rekordtid fikk produsert denne duppeditten vi sårt trengte.

Vilje fikk så sin nypolert propell montert og like etter sjøsatt, bare 1 time før truckføreren Nils, sjefen over alle sjefer, skulle ta ferie for sommeren. Takk til meg og bror for en sinnssyk innsats siste døgnet for å få Vilje klar for sjøen! Og selvfølgelig til alle dere andre som bidro med det dere hadde<3 <3 <3

– Magnus